Afbeelding

Huren bij Daelmans Vastgoed

Of je nu alleen bent, samen met je partner woont of een gezin vormt. Waar jij woont, wil je je prettig, op je gemak en veilig voelen. Die plek ligt voor jou misschien in een kindvriendelijke stadswijk. Voor iemand anders in een rustige buurt aan de rand van een dorp. En voor weer iemand anders midden in een levendig stadscentrum. Bij Daelmans verhuren we appartementen en woningen verspreid over heel Nederland. Fijn dat jij sinds kort ook bij ons huurt.    

Alles wat jij moet weten staat erin

Lees onze Huurders Wegwijzers

Heb je een vraag? Of wil je opzoeken hoe het ook alweer zit met …
We hebben voor jou handige wegwijzers gemaakt. Die kun je hiernaast downloaden.

Meld een reparatie, onderhoud of storing

Typ de postcode en het huisnummer in om een beheerder of onderhoudsleverancier bij jou in de buurt te zoeken. Gebruik deze notatie om in te vullen: 1234 AB 56

    Dit vragen huurders vaak aan ons

    Vragen over huur betalen, huur opzeggen en overlast

    Jouw huur moet uiterlijk op de eerste dag van de maand bij ons binnen zijn.  Het makkelijkst betaal je de huur via automatische incasso. Je geeft ons daarvoor eenmalig een machtiging. Het huurbedrag wordt dan maandelijks op de eerste van de maand automatisch afgeschreven (of bij weekenden op de eerstvolgende werkdag). De automatische incasso stopt als jouw huurovereenkomst is beëindigd. Of als jij ons vraagt om de machtiging stop te zetten. Wil je ook overstappen op automatische incasso? Stuur dan een mail naar hb@daelmans.nl. Je krijgt dan van ons een machtigingsformulier om in te vullen en weer terug te sturen. Dit kan ook per e-mail.

    Kun je jouw huur niet (op tijd) betalen? Of verwacht je dat je betalingsproblemen krijgt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op om een huurachterstand te voorkomen. Je bereikt ons dagelijks van 9.00 tot 12.30 uur op tel. 043-7506286. Of stuur een mail naar hb@daelmans.nl.

    Je kunt je huur schriftelijk opzeggen, per e-mail (hb@daelmans.nl) of via het huurdersportaal op onze website. Doe dit minimaal één maand van tevoren. Om jouw huuropzegging te kunnen accepteren en verwerken hebben wij de volgende gegevens van je nodig:

    • de gewenste einddatum van je huurcontract
    • je nieuwe adres/correspondentieadres
    • je telefoonnummer en/of e-mailadres

    Heb je overlast, bespreek dit dan eerst zelf me je buren. Vaak is een goed gesprek de beste oplossing. Komen jullie er samen niet uit? Neem dan contact op met onze afdeling Huur & Beheer (tel. 043-7506286). Is de overlast ernstig en/of wordt de situatie voor jou onveilig? Neem dan contact op met de politie (tel. 0900-8844).

    Bel onze afdeling Huur & Beheer (tel. 043-7506286) om een verhuurdersverklaring aan te vragen. Of stuur een mail naar hb@daelmans.nl. Je ontvangt de verklaring dan via de post of mail.

    Vragen over storingen, reparaties en woningaanpassingen

    Vanaf 20 juni 2024 heet 'De Glaslijn' (Midglas NV) nu Clarixy. Vanaf nu kun je Clarixy direct bellen voor glasschade aan ramen en deuren aan de buitenkant van je huis op het nieuwe gratis nummer:

    Nieuw nummer: 0800-0 207 207 (24 uur per dag bereikbaar)
    Het huidige nummer 0900-20 40 444 kost geld.

    Belangrijk! Als je glasschade meldt, hebben we de volgende informatie van je nodig:

    1. Jouw volledige naam en adres
    2. De exacte plek en het soort schade
    3. Extra informatie die belangrijk kan zijn

    Stuur je vragen of reparatieverzoeken naar td@daelmans.nl. Opmerking: in sommige appartementencomplex verkopen wij appartementen. Wij zijn dan niet de enige eigenaar van het gebouw. Een complex dat bestaat uit huurders en eigenaren wordt ook wel een gemengd complex genoemd. Zijn er meerdere eigenaren in een gebouw, dan moet een Vereniging van Eigenaren (VvE) worden opgericht. Elke appartementseigenaar is automatisch lid van de VvE.  Alle eigenaren samen zijn verantwoordelijk voor het onderhoud en het beheer van de algemene ruimten in het gebouw.

    Het antwoord op deze vraag kun je opzoeken in de "Wegwijzer Onderhoud". De items die het meeste voorkomen, staan hierin vermeld. Je kunt ze makkelijk vinden, ze zijn alfabetische volgorde gezet. Het bestand kun je downloaden bij de rubriek "Huurders Wegwijzers" aan de bovenzijde van deze websitepagina.

    Zijn het kleine aanpassingen, dan hoef je geen toestemming te vragen. Denk bijvoorbeeld aan het boren van gaatjes in een muur om gordijnen op te hangen. Of aan het vervangen van een toiletbril. Voor grote aanpassingen heb je altijd onze schriftelijke toestemming nodig. Denk aan het plaatsen van een nieuwe keuken of badkamer, of aan het vernieuwen van binnenwanden of deuren. 

    In onze wegwijzer voor huurders lees je er alles over.
     

    Heb jij een medische aanpassing nodig in je woning zoals een traplift of een verhoogd toilet? Je kunt daarvoor een vergoeding krijgen via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) of de Wet langdurige zorg (Wlz). Dit hangt af van het type en de zwaarte van de zorg die je nodig hebt. Neem voor meer informatie contact op met de afdeling Wmo van jouw gemeente.

    De kosten van het eerste naamplaatje betaalt Daelmans Vastgoed. Wil je later je naamplaatje veranderen? Dan betaal je zelf die kosten. Je kunt een naamplaatje aanvragen via td@daelmans.nl.  

    Ben je een sleutel (of parkeertag/parkeerkaart) verloren of is deze gestolen? Via td@daelmans.nl kun je een nieuwe aanvragen. Stuur in geval van diefstal een proces-verbaal mee in de bijlage. Na ontvangst krijg je van ons een nieuwe sleutel. Wil je een extra sleutel bestellen? Stuur dan ook een mail naar td@daelmans.nl. Geef in de mail duidelijk aan wat je wilt bestellen. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.


    Bij diefstal of verlies berekenen wij de volgende kosten door. De prijzen zijn inclusief BTW.

    • Niet-gecertificeerde sleutel: €30,-
    • Gecertificeerde sleutel: €75,-
    • Parkeersleutel: €60,-
    • Parkeerplaats zender €100,-
    • Sleutel algemene toegangsdeuren: €45,-
    • Elektronische sleutel/tag: €45,-

    We inventariseren op dit moment welke duurzaamheidsmaatregelen we nog in onze woningen en appartementencomplexen kunnen nemen. Dit kost tijd, omdat we het goed en zorgvuldig willen doen. Heb je hier vragen over? Stuur dan een mail naar td@daelmans.nl.

    Aankoop van uw woning

    Als je een woning huurt bij Daelmans Vastgoed, krijg je misschien de kans om deze te kopen. Maar let op: dit kan niet bij elke woning. Sommige zijn bedoeld als langetermijninvestering en blijven in ons bezit.

    Wil je deze kans grijpen? Dan leggen we je graag uit hoe het werkt. Vraag eerst een richtprijs aan. Als deze binnen je verwachting ligt, maken we een persoonlijke prijsaanbieding voor je. Deze aanbieding blijft enkele weken geldig, omdat de vastgoedmarkt snel kan veranderen. We willen graag duidelijkheid vooraf om teleurstellingen te voorkomen. Met de aanbieding in handen kun je, indien nodig, verder praten met je hypotheekadviseur. Daelmans Vastgoed kan je niet helpen met de financiering.

    Indien je akkoord gaat met de prijs, stelt Daelmans Vastgoed een koopcontract op. Hierin staat onder meer de koopprijs plus bijkomende kosten, zoals overdrachtsbelasting en notariskosten. Wij werken met een vaste projectnotaris voor de overdracht, maar je kunt zelf een notaris kiezen voor je hypotheekakte.

    Als je de financiering niet rond krijgt, kan de koop ontbonden worden. Afhankelijk van het project, kan er ook een clausule zijn die je verplicht het huis een tijd zelf te bewonen voor je het kunt doorverkopen.

    Met de ondertekende koopovereenkomst kun je je hypotheek definitief regelen. Na de overdracht bij de notaris ben jij de trotse eigenaar van de woning. En als de koop onverhoopt niet doorgaat, blijf je gewoon huren. Geen zorgen, je huurcontract blijft gewoon bestaan.

    Je kunt contact opnemen met:

    Een notaris die uniek gekoppeld is aan het project waarin jouw woning zich bevindt.

    Huur je al bij Daelmans?

    Dan kunnen we het kort houden. Je weet waarschijnlijk al de weg binnen onze organisatie. Wij zijn telefonisch op werkdagen te bereiken van 9.00 tot 12.30. En over ons huurdersportaal hoeven we je ook niets meer uit te leggen, toch?

    Contactformulier